K12 Giriş
Dokuopya
Doku Blog

Kodlama ve Robotik Eğitimi

Bilişim Teknolojileri Dersi:


Teknoloji günümüzde hızla artış göstermektedir. Dersin amacı; hızla gelişmekte olan bilgi teknolojilerini öğrencilerimizle tanıştırmak, öğrencilerimizi temel bilgi ve becerileri kazanmış, teknolojiyi hem öğrenim hayatında hem günlük yaşantısında kullanabilen bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerin bilişim teknolojilerini tanıması ve bu teknolojileri kullanırken etik ve sosyal değerler, tutumlar, güvenlik, sağlık, kod okuryazarlığı konularını da bilinçli olarak uygulayabilmelerini sağlamaktır. En temel amaçlarından biri tüketen değil üreten bireyler yetiştirmektir.



Kodlama NEDİR?

Kodlama; bir problemi çözebilmek için farklı bilişsel becerilerin birlikte kullanılmasıdır. Problemi çözebilmenin ilk aşaması verilen problemin tam olarak anlaşılması ve analiz edilmesidir. Bireylere;

  •          Problemlere çok yönlü çözümler üretmek ve eleştirel düşünebilmesini sağlamak,
  •          Olayları ilişkilendirebilmek ve sistematik düşünmeyi sağlamak,
  •          Yaratıcı düşünmeyi sağlamak,
  •          Problem çözme odaklı olmak,
  •          Takım çalışmasında başarılı olmak gibi özellikler kazandırır. Çocukların bilgisayar başında geçirdikleri zamana bakıldığında, bu zamanı gelişimlerine fayda sağlayacak konulara yönlendirmek daha yararlı olacaktır.

 

 

                                                         
 

Kodlama Eğitimi Neden Önemli?

  •    Kodlama, yabancı dil öğrenmeye benzer ve erken yaşta öğrenilmesi kalıcılığı arttırır.
  •     Kodlama ve robotik dijital vatandaşlık kavramının dünya yayılmasıyla beraber temel bir ihtiyaç haline gelmiştir.
  •     Kodlama çocukların hayal güçlerini harekete geçirmesini ve geliştirmesini sağlar. Teknolojide yeni fikirler üretir ve akımlara liderlik etmelerini sağlar.
  •     Kodlama sadece bilişim teknolojileri dersi ile sınırlı değildir, disiplinler arası etkileşim için de önem göstermektedir.
  •     Döngü, koşullar gibi kavramları erken yaşta edinen çocukların özümseme becerilerinin daha gelişmiş olduğu tespit edilmiştir.
  •     Sanal zorbalığın artışta olduğu bu zamanlarda, çocukların kodlama ile tanışmaları kullandıkları araçlar teknoloji kullanımını yararlı hale getirmiştir.
  •     Günümüzde bütün meslekler, teknolojiye hâkim bireylere ihtiyaç duyar.
  •     Kodlama ile öğrencilerimiz, tüketen bireyler yerine üretebilen, hayal ettikleri uygulayan, sadece oyun oynayan değil oyun üreten bireyler haline gelmektedir.
  •     Erken yaşta algoritmik düşünme becerilerini kazanmak, farklı alanlarda sorunlarla karşılaşma durumunda yaratıcı düşünmeye, problemleri daha kısa sürede çözmeye olanak sağlayacaktır.

 

 

Ezber yapan, sorgulamayan, eleştiri yapmayan, emek vermeyen bireyler yerine 21.yüzyıl becerileri ile donatılmış bireylerin yetiştirilmesi için; kodlama eğitimi ile bu becerileri erken yaşta öğretilmesi düşünülmektedir. 


                                                       

 

ROBOTİK NEDİR ?

Robotik, makine ve kontrol sistemlerini, bilgisayar, elektronik ve uzay bilimlerinin tümünü kapsayan bir ortak çalışma alanıdır.

Cep telefonları, tabletler, sensörlü musluklar, sensörlü kapılar, mobilyalara monte edilmiş dokunmatik ekranlar, kendi kendine çalışabilen elektrikli süpürge ve benzeri ev eşyaları… Çocuklar artık teknolojinin içine doğmaktadır. Robotlar, çocuklar için pedagojik açıdan çok önemlidir.

 

Bilgisayar kontrollü akıllı cihazlar, hayatımızın her alanında bulunmaktadır. Robotik, bu cihazları kendi kontrolümüz altında tutmayı sağlar. Bu cihazları sadece kullanmak değil, onları istedikleri şekilde yönlendirebilmeyi ve üretmeyi sağlar.

 

                                                         
 

ARDUİNO NEDİR?

Arduino, kullanımı kolay elektroniğe ilgi duyan her bireyin kullanabilmesi için geliştirilmiş açık kaynak bir robotik platformudur. Çocuklar Arduino kullanarak led yakıp söndürebilir, sensörlerden gelen sinyalleri okuyup kendi sensörlerini üretebilir, motor çalıştırıp kendi arabalarını yapabilir; kısacası hayal edebildikleri tüm elektronik uygulamaları tasarlayıp, geliştirebilirler. Bu sayede ömür boyu gelişime açık, meraklı ve tutkulu, sorunları çözebilen, üreten bir birey haline gelirler.

 


 






 
SCRATCH NEDİR ? :



  

Scratch, MIT’in (Massachusetts Institute of Technology - Massachusetts Teknoloji Enstitüsü) ürettiği, 8-16 yaş arası çocuklar için geliştirilmiş oldukça basit bir arayüze sahip programlama ortamıdır. Geleneksel programlama dillerin aksine öğrenciler, istediği komutları sürükle bırak yöntemiyle animasyonlar, oyunlar ve hikâyeler oluşturabilir.